הוחלט: ועדת הכנסת תדון בחוק התפזרות הכנסת

    איתי גדסי No Comments on הוחלט: ועדת הכנסת תדון בחוק התפזרות הכנסת

    ברוב של 10 חברים ובהיעדרות הליכוד והמפלגות החרדיות, נקבע כי ועדת הכנסת היא זו שתדון בהצעת החוק להתפזרות הכנסת | ח"כ זוהר: "זו מערכת בחירות מיותרת" | ח"כ גינזבורג: "אתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים"

    צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החליטה כי היא זו שתדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23 של חה"כ יאיר לפיד וניצן הורביץ וקבוצת ח"כים. בהצעה תמכו 10 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. חברי הכנסת מסיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה לא השתתפו בהצבעה.

    חה"כ איתן גינזבורג ואלעזר שטרן ביקשו לקיים הצבעה חוזרת על ההחלטה, הרביזיה תידון במועד אחר. יו"ר הוועדה הודיע שהוועדה תתכנס לדון בהצעת החוק לאחר ההודעה במליאת הכנסת בהקדם האפשרי.

    ח"כ איתן גינזבורג אמר בפתח הישיבה כי מבדיקה שערך, עולה כי בכנסות האחרונות ועדת הכנסת היו אלו שדנו בחוקי ההתפזרות.

    צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

    ח"כ מיקי זוהר: "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו".

    ח"כ איתן גינזבורג: "כחול לבן לא צריכה להוכיח כלום. פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים. אתם רוצים לדחות את הבחירות ליולי. לך אין זכות לדבר על החרבת הבית".

    ח"כ אסנת מארק האשימה: "אנחנו מבינים שכחול לבן נכנסה לקואליציה הזאת רק כדי לקיים את סעיף הרוטציה. ברחתם מהצבעות, שלחתם לנו הודעות שהליכוד יסתדר לבד. מלכתחילה רק רציתם לסלק את נתניהו. נכנסתם להסכם הזה מחוסר ניקיון כפים. אתם מפילים את המדינה לתהום".

    "אנחנו אלה שמרגישים אחריות ואומרים בפה מלא: אין לנו כרגע גחמות פוליטיות. גם כשבנימין נתניהו נכנס להסכם הזה, לא הבנו כמה אתם נחושים רק בדבר אחד: רק הרוטציה. יש פה מפלגה שהולכת להתפצל פעם שנייה כדי להעלות מהאוב את מפלגת העבודה. אם לא תתעשתו ולא תהיו אחראים כלפי הציבור ששלח אתכם לפה, וקיבלתם הכל, ובסוף אתם לא שותפים אמיתיים. שר המשפטים הוא השר הכי דורסני שהכרנו. אתם מפלגה אנטי דמוקרטית".

    ח"כ רם שפע (כחול לבן): "אין כאן אף משפט אחד של אמת".



    0 תגובות